Od pewnego czasu w polskiej sprzedaży możemy znaleźć już czwarta generację Renault Megane w typie nadwozia sedan. To model długo wyczekiwany przez wszystkich fanów marki, jednak jak się okazuje – zdecydowanie było warto! Pomijając już niewątpliwy zadziorny design, do którego zdążyła nas już przyzwyczaić francuska marka, warto zwrócić uwagę na kompaktowość tego modelu, która akurat w tym przypadku została podana na naprawdę wysokim poziomie.
Wysokiej klasy funkcjonalność
To co wyróżnia Renault Megane to wyjątkowa opadająca linia dachu, która starannie otula wszystkie etapy nadwozia, by na końcu połączyć się z podłużnym bagażnikiem, który bądź co bądź, jest w stanie pomieścić 508 litrów ładunku. Warto zwrócić uwagę na słupek C, który w tym przypadku został uformowany w bardzo ciekawy sposób. Z przodu samochód prezentuje się bardzo podobnie do stylu, do którego zdążył nas już przyzwyczaić Megane w wersji hatchback. Kunsztu dopełnia bardzo wyraźny detal ozdobnym oraz rozciągnięte ledowe lampy. Megane czwartej generacji to wóz drapieżny sam w sobie, jednak dopiero po zmroku można poznać jego prawdziwą naturę. Jeśli chodzi o wnętrze również nie ma się tu do czego przyczepić. Jest luksus, ale z dużą dozą funkcjonalności – rozbudowane systemy wsparcia, dotykowy wyświetlacz i skórzana tapicerka.
Szeroki wybór wersji silnika
Zaglądając pod maskę znajdziemy tam silniki podobne do tych, które producent zamontował w hatchbackach i kombi. Motory benzynowe to wersje 1.2 TCe 130 KM oraz 1.6 SCe 115 KM, a silniki wysokoprężne można kupić w wariantach 1.5 dCi 110 KM oraz 1.6 dCi 130. W niektórych wersjach będzie to 6-biegowa przekładnia manualna, natomiast w przypadku mocniejszych silników auto wyposażone w skrzynię automatyczną.
Do miasta i na trasę!
Niezależnie od tego, co wybierzemy w każdym przypadku można liczyć na dobry stosunek mocy, co do wydajności. Producent zadbał o to, by Renault Megane Sedan był samochodem kompaktowym rodzinnym, ale wyposażonym również w odpowiednią dozę drapieżności. Zawsze, gdy zechcemy tego drapieżnika w nim obudzić, możemy liczyć, że ten spełni postawione przed nim zadanie. Renault w tej wersji nadaje się zarówno do miasta, gdzie stosunkowo łatwo nim manewrować, jak i na dłuższe trasy, gdzie w przeliczeniu zapewni nam spalanie na niskim poziomie. Pojemny bagażnik i mądrze rozdysponowana przestrzeń dla pasażerów sprawia, że to doskonały wybór na wakacyjne wyjazdy, a taka trasa nie zmęczy ani kierowców, ani pozostałych pasażerów. Jeśli chodzi o granicę cenową, to na polskim rynku Megane w sedanie można spotkać już za 61 900 zł.